youmakemesick

Alla inlägg under januari 2010

Av Chris - 27 januari 2010 21:33

Hej hopp:P idag ahr jag varit upptagen sen klockan 9 i morse..

Anledningen är för att jag har varit i gävla hos min,pappas och lindas tatuerare, sedan efter det va det Santa maria "Mingel", ni vet taco märket ;) dom har släppt 4 nya kryddor, som jag oxå fick med mej i en påse hem helt gratis ;)

Men Gissa vem som stog för musiken där? ;);) Joooo Timbuktu mina vänner :P en väldigt kort man ^^ Sedan precis när vi skulle gå kom Mikael Nykvist, ni vet han från Stieg larsson serien :P Flickan som lekte med elden osv.


Vi fick provla lite nya smaker, se lite kända personer som ja inte ens bryr mej om och några som man bara är rädd för.. Men vi hade det trevligt och nu är jag heeeeelt slut, så nu orkar jag tyvärr inte skriva något spel inlägg... Men i morgon kommer det inlägget plus ett Dikt inlägg ;) så ni lär inte missa något ^^


Sleep tight

Peace and love    

            Your homie <3

Av Chris - 26 januari 2010 13:15

Michael Jackson är född 29e Augusti 1958, i Gary,Indiana. Men dog 25e Juni 2009 i Los Angeles,Kalifornien..Michael vart bara 50 år gammal.. Allt startade med gruppen The Jackson 5 där Michael och hans bröder sjöng, men Michael var ändå den viktigaste delen i gruppen. Michael blev misshandlad både psykit och fysiskt av sin far Joseph Walter, under sin uppväxt. Nått ja skulle vilja förklara för alla, är att han inte opererade sig själv för att bli vit, utan han hade en sjukdom som bytte ut pigmenten i hans hud! Så han opererade inte in några andra pigment..


Michael har gjort många bra låtar, Thriller albumet sålde 104 miljoner exemplar, den mest sålda skivan. På den plattan fanns några väldigt kända låtar som Billie jean,beat it, wanna be startin somethin.


Några av mina favoriter är "Man in the mirror",the way you make me feel,Beat it,Black or white,they dont care about us,i just cant stop loving you,You are not alone,Earth song och heal the world. Han har oxå gjort ett poem, som heter planet eath, rekomenderar den jag vet att den finns på spotify.


Nu åter går vi till texten.. Jag hade tänkt att ta Michaels poem och lägga in den här.. sedan en tyst minut för er som är mogna nog att förstå att The King Of The Pop, alltid kommer att finnas i våra hjärtan<3


Micheal Jackson-Planet earth Poem


Planet Earth, my home, my place
A capricious anomaly in the sea of space
Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust
A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spacship, a large asteroid

Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn't true
You are my swweetheart soft and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole

Alive with music, haunting my soul.
In my veins I've felt the mystery
Of corridors of time, books of hisotry
Life songs of ages throbbing in my blood
Have danced the rhythm of the tide and flood
Your misty clouds, your electric storm

Were turbulent tempests in my own form
I've licked the salt, the bitter, the sweet
Of every encounter, of passion, of heat
Your riotous color, your fragrance, your taste
Have thrilled my senses beyond all haste
In your beuaty, I've known the how
Of timeless bliss, this moment of now
Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust

A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spacship, a large asteroid
Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn't true

You are my swweetheart gentle and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole
Alive with music, haunting my soul.
Planet Earth, gentle and blue
With all my heart, I love you.


    

May you rest in peace <3





Av Chris - 26 januari 2010 01:21

Nje nu har ja kollat på en tecknad film, så nu är det dags för film..

Men först, idag har det varit jäääääävligt osociala -.- Jag har inte haft något att göra på heeeeela dagen -.- .. Inga som svarar på sms och ingen som svarar på msn..Damn kan man ha en tråkigare dag ...


Men iaf, Veckans musik är som jag har nämnt tidigare The King Of The Pop Michael Jackson.. Ja kommer att nämna EN speciell och bra låt som han har skrivit, och med tanke på att han är död så skulle ja gärna vilja ta en tyst minut..MEN det blir när den bloggen kommer ut, oc det mina vänner är senare idag ^^


Hoppas du, ja just du komemr att läsa om kungen av pop och ja hoppas att nu kommer att gilla det :P


Sleep tight my friend and see you toomorrow^^


Peace and love

                                                Your Homie

Av Chris - 25 januari 2010 12:36

Avatar,va och såg den filmen igår..DEN MÅSTE SES I 3D!!!!

Filmen handlar om JakeSully som är en föredetta marinsoldat, han sitter nu mera i rullstol och han tvillingbror som sedan dog. Jake får ta över sitt uppdrag och får flyga till Pandora, en annan planet i rymden. Där bor Na'vi en ras som är 3 gånger så större än människan,blå hud,svans och fusiskt mycket starkare än människan och som lever i ett med naturen och alla djur.

 

Han får bra betalt på de Avatar-projektet, och när han sedan får återvända hem kan han få tillbaka sina ben, han kan alltså börja gå igen genom en operation som kräver mycket pengar. Så hans uppgift är att få Na'vis att förlita sej på honom, i en na´vi kropp. Trotts att han inte kan gå så får han sina ben "tillbaka" när han själv är en Na´vi.

 

Men Avatar basen är inte där för att binda band med Na´vi stammarna utan dom vill åt en viss malm, som ligger just under na´vi hem.. Jake ska få som att flytta sig där ifrån, men något annat händer. Han bli kär i dottern av stammen Neytiri och ångrar hela sitt arbete, men det är redan försent. Trupperna börjar skövla skogen och försöker döda alla Na´vis som försöker hindra dom.

 

Jake har förådit Neytiri och dom andra, men ågrar sig och bevisar att han går att lita på. Han räddar folket och skickar hem människorna, Neytiri får se hans mänskliga kropp så hon får se hur han verkligen ser ut. Han blir för resten av sitt liv en Na´vi varelse tillsammans i stammen, tillsammans med Neytiri får han leva lycklig.

 

Av Chris - 24 januari 2010 13:01

Nu har ja kommit upp med lite planer, med lite hjälp från Jerry^^.. 

 

Måndagar: Film

Tisdagar: Musik

Onsdagar: Spel

Torsdagar: Dikter

 

Resten av dagarna blir det rent allmänt, jag själv tror att det räcker med en av varje sak en gång i veckan..

 

nu har ja nått att spåna efter ^^

 

Peace and love

  Your Homie

Av Chris - 24 januari 2010 02:29

Just nu hatar jag mej själv, vfr i helvete kan ja inte hålla min stora trut stängd?! Jag har börjat förstått varför mina vänner lämnar mej..Men ja vet inte va ja skulle göra om han försvann.. va ska ja göra med mitt liv?.. Ja tror att ja ska hålla käfft i fortsättningen, verkar som att d blir enklast så...


ja vet inte ens va ja ska skriva.. nu ska ja banka in vätt i skallen på mej själv!!!

Av Chris - 23 januari 2010 18:16

Jaha igår kom faktiskt punken, vi åt godis och drack energidryck och cola, chipsen hann vi inte ens öppna ^^.. Vi satt och spelade spel på datan, sånna spel som "hitta bilden i bilden" spel ^^ .. Lyssnade på musik och spelade på facebook :P .. Han åkte typ hem nyss så nu e ja hemma med papi, dock vet ja inte vart Linda är men ja tror att hon skulle ut med några vänner :P..

 

Så nu sitter ja på mitt rum och lyssnar på musik, Usher för att vara exakt..

och skriver med Jonte och Erik Hellqvist på msn...Papi sitter vid datan i vardagsrummet.. dock var det tänkt att vi skulle gått på bio idag, men tyvärr blev det inte så.. Vi får gå i morgon ist. vi skulle ha gått och sett Avatar i 3D..

 

Jag har tänkt på en sak, dikter.. Alla är i behov av dikter någongång och så kan man diskutera runt om.. Funderade på att göra en kategori dikter, precis som med musiken :P och en kategori "filmer" kommer bli rekomentationer på musik och film, tips med dikter till den du älskar eller håller av väldigt mkt, lr bara till en stark vän.. bara inte min blogg blir för likt Blondin Bellas blogg :O då tar ja faan livet av mej xD...

 

Ja har nog aldrig varit så aktiv på nån av mina bloggar innan :O har funderat på olika kategorier, och va man skulle kunna skriva om, mer än ens liv och problem :P lite omväxling liksom :P Tips på bra och dålig musik, på bra och dåliga filmer, och sedan min egen recention på filmen lr albumet.. Damn så många ideer som fyller min skalle :P Hoppas bara att ja fortsätter på de spår ja börjat på ^^...

 

AH nu kom ja på en nya kategori :P "spel"  hahah ja har inget liiiiiiv!!!! xD Det kommer att bli samma sak där, recentioner och tips på bra och dåliga spel, med bra,dålig grafik enkelt lr svårt.. Jag ser redan fram emot att skriva om d ja älskar mest i mitt liv.. Spel,musik och film.. Låter det redan lockande?! Självklart, ja tror ja vet en som kommer att kolla ofta, om ja känner honom rätt så kommer Jerry BOMBA mej med kommentarer^^..

 

Ne nu ska ja spåna lite på mina ideer, jag återkommer med resultat..

 

Ber er att kommentera och säga vad ni tycker^^

 

Peace and love

 

                                                  
   You Homie <3

Av Chris - 22 januari 2010 13:12

Jaha, idag vaknade ja klockan 9.. Totalt jävla klarvaken -.- fyyy ja somnade efter 3 så ja undrar hur ja kunde vakna vid 9?! Idag blir man eeeeensam hemma, damn och ja har inte hittat på något att göra  ... Men ja kan ha tur och få över Punken efter han har varit på middag ^^..


Nu har ja druckit kaffe och sitter och lyssnar på Jimmy Jansson-Amanda på Spotify ^^.. Sitter och sjunger me lite smått, ja kan ju nästan alla Jimmys låtar ^^..


Kollar igenom lite papper, hittade papper från människor i behov av stöd kursen.. och lite texter ja skrivit själv, rapp texter alltså :O.. och teckningar från lektioner :O


Med tanke på musik May you rest in peace Michael Jackson <3 där har vi The King Of The Pop!! Kanske ska göra ett inlägg om hans musik och liv :O just so you kcan read it ^^ ..själv har ja sett båda ahns filmer :P This is it var väldigt bra, jag började nästan att gråta i slutet<3 Nått ja blir förbannad på är allt BULLSHIEAAT!! Michael (enligt mej) va faan ingen pedofil, om folk viste om hans bakrunds historia om hur hans så kallade "pappa" behandlade honom, och alla som har läst socialkunskap med mej på gymnasiet och psykologi.. ni förstår hur ja tänker..Sen så vet ju ALLA hur det är med folk och pengar, speciellt föräldrar som har sina barn nära en kändis, klaaaart som faan att dom lurar i sina stackars barn massa saker.. Ja blev grymt irriterad när ja såg filmen "the man in the mirror" han egen film om sitt "liv", det saknades en del i den filmen..

    Så historien lär ja säkert skriva om, kommer säkert lägga upp lite låtar oxå, cuz we all LOVE The King Of The Pop<3 Och dom som känner mej vet hur mycket jag älskar musik!!! Så det lär bli en del MUSIK snack!!


Underbarn när folk kommenterar en blogg^^ damn visar att ni bryr er mina små älsklingar <3 


Med tanke på musik åter igen, gissa vart ja ska den 12 juni (a)??!! Till samma ställe som ja va 30 maj 2008!! JAG SKA PÅ KIZZ!! fick ja så snällt i födelsedags present av min käre far ^^ Stadion 12 juni 2010! Dock ska inte Alex med denna gång =/ .. Men det blir= Jag,Pappa,Linda och min kära bror "Adam"(B*****)<3


Med tanke på min bror så har ja inte pratat med honom sen innan jul :O han svarar ju inte =/


Men faan nu blev d ett långt inlägg igen :O förstår inte hur ja lyckas xP


nee nu ska ja spela lite ^^


Peace and love <3  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du helst vilja hitta på med mig?
 Fika
 Äta
 Resa
 Parta
 Mysa
 Spela data/tv spel
 Frågesport
 Vara i min närhet 24/7
 Flumma runt som 2 galningar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards